Editor's Note: Shigesato Itoi is a Japanese copywriter, author and game designer. He is most well known for his simple yet striking works in copywriting, and his works have greatly influenced modern Japanese culture as it is known today. His website "Hobo Nikkan Itoi Shinbun" (Almost Daily Itoi News) receives over 1.5 million page views per day, and hosts a series of interviews with many cultural icons including Satoru Iwata and Shigeru Miyamoto of Nintendo. Among gaming enthusiasts in the West he is most well known as the creator of Nintendo's Mother series (known as EarthBound in the United States).
First of all, I’d like to have Itoi-san look at a demonstration of the Nintendo 3DS. We exhibited this at the Electronic Entertainment Expo1 in June 2010. These images are for showing how images on Nintendo 3DS look three-dimensional without the use of special glasses. 1Electronic Entertainment Expo (E3): A video game-related trade show usually held in Los Angeles.
What’s showing now is a stereoscopic display of a video of natural imagery taken with two cameras.
And next are graphics of Nintendo characters generated in real time in the Nintendo 3DS system. This is the Circle Pad . You can change the camera angle with it.
The Nintendo 3DS has a slide switch called the 3D depth slider . On the side there. Moving it up and down changes the 3D volume.
You can adjust for yourself how three-dimensional you want the images to appear.
It’s the concept of 3D volume. Is this something that most devices with 3D elements have?
No, I don’t think there are any other examples of 3D devices doing this. This was the result of the ideas of multiple people, including Miyamoto-san, during the process of developing Nintendo 3DS.
I see… So up until now, the 3D volume has generally been decided by the makers of the images.
Exactly so. The makers of the images say, “Let’s do it about this much.” But each player will have his or her own comfort zone when it comes to the depth of stereoscopy.
What’s more, even the same person will desire differing depth of stereoscopy depending on the situation, and think things like, “I want it to be more three-dimensional here,” or “Now I want it flat.” So we thought we would make Nintendo 3DS so players can choose the depth of stereoscopy, and what’s more, instinctively and easily adjust it to each situation.
Right. We were very particular about having the switch be a slide. We thought it was very important that it be intuitive. Digital input - raising or lowering numbers - wouldn’t convey it at all.