No. If you don’t align the two cameras with precision, the field angle will be off.
Now I’d like to ask about the cameras. We talked in Iwata Asks: Nintendo 3DS about how two cameras were necessary because the Nintendo 3DS system would have a 3D LCD, but putting in two cameras wasn’t exactly easy, was it?
No. If you don’t align the two cameras with precision, the field angle will be off.
If you don’t align them so they are pointing in exactly the same direction, the photo might not look 3D.
They would, of course, have been able to take 3D photos when they shipped, but we had to make it so that after a consumer bought one, if he or she dropped it, the impact wouldn’t cause the cameras to fall out of alignment, and doing that was difficult.
FPC stands for flexible printed circuit. It’s a thin cable like a band with wiring.
When it comes to FPC, there are two cameras, so three FPCs pass through the hinge.
That’s right. The Nintendo DSi system had cameras, so there were two, but this time, in addition to two cameras and the LCDs, there’s the LED lights and 3D depth slider, so there’s three.
I was still in the Product Engineering Department then, but if you think about mass production, passing three FPCs through a hinge should be difficult. It was hard enough just passing two through for the Nintendo DSi system. So I said, “You can’t do that.”
When you saw the design, you said, “That’s impossible!” and with regard to passing three FPCs through the hinge, you said, “You can’t do that.” (laughs)