Scherp je programmeervaardigheden aan met deze tips voor Gamestudio!
Iedereen kan leren om games te maken met de leuke en interactieve lessen in Gamestudio, dat nu verkrijgbaar is voor de Nintendo Switch. Als je de eerste les hebt voltooid, krijg je toegang tot de stand 'Vrij programmeren'. Daar kun je je creativiteit volledig de vrije loop laten en je eigen games maken!
Schakel de hulp in van de berekening-knopix om de uitvoer van de richtingsstick te verdubbelen wanneer je de B-knop ingedrukt houdt. Zo kun je het personage twee keer zo snel laten bewegen.
Laat vertraging-knopixen samenwerken met textuur-knopixen om een reeks plaatjes achter elkaar te tonen, waardoor je de illusie van beweging creëert!
Stel het materiaal van een object-knopix in op GEWICHTLOOS en koppel hem aan een schuifkoppeling-knopix voor Y-schuiving om een platform te creëren dat valt als je erop springt. Niet naar beneden kijken!
Gebruik een hoofd-knopix om objecten vast te maken aan de positie van de camera en ze met de camera te laten meebewegen als een mooi heads-up display.
Koppel hoeksensor-knopixen aan zowel een poppetje-knopix als een hoofd-knopix om te bepalen vanaf waar het personage wordt bekeken en een andere afbeelding weer te geven op basis van de kijkhoek.
Verbind een uitrekbaar-object-knopix met een teller-knopix en verminder het getal elke keer dat een vijand wordt geraakt door een projectiel om een levensbalk te creëren!
Gamestudio is nu verkrijgbaar voor de Nintendo Switch, ook als gamecardversie bij geselecteerde verkooppunten! Wil je de eerste les gratis proberen? Maak een één-tegen-één-actiegame in de gratis demo die je nu kunt downloaden op de spelpagina!