Power up your programming prowess with these Game Builder Garage tips!
Anyone can learn to make games, with the fun and interactive lessons included in Game Builder Garage – out now on Nintendo Switch. After completing the first lesson, you’ll be able to access Free Programming mode, where you can unleash your creativity and make your own games!
Not sure where to start with your own game creations? No worries! Check out the tips below for some practical ideas you can use in your next game.
Enlist the help of the Calculator Nodon to double the Control Stick's output when the B Button is held down, making the character move twice as fast. Whoosh!
Team up a Timer Nodon with a Texture Nodon to cycle through a series of images, creating the illusion of movement!
Combine an Object Nodon with the "Zero Gravity" property enabled, and a Y-sliding Slide Connector Nodon to create a platform that falls as soon as you jump on it. Just don’t look down!
Clever use of the Teleport Object Entrance Nodon lets you create a UFO that drops bombs with a time-delayed explosion!
Use a Head Nodon to attach objects to the camera's position and have them move along with it for a nifty heads-up display.
Attach angle sensors to both Person and Head Nodon to determine where the person is viewed from and display a different texture accordingly.
Attach an Extending Object Nodon to a Counter Nodon, reduce the count each time it’s hit by a projectile, and you’ve got yourself a health gauge!
Game Builder Garage is out now on Nintendo Switch, including a physical version available at retailers! Want to try the first lesson for free? Create a one-on-one action game in the free demo available to download from our gamepage!