Upcoming Nintendo Switch games – March 2024
Coming soon to Nintendo Switch, enter the spotlight on centre stage, reclaim your destiny in a fantasy world, battle it out in a galaxy far, far away, and more! Check out this selection of games launching in March, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, demos, purchases or to add them to your Wish List.
Fresh Season has arrived in Splatoon 3! Splat it out on new stages for both Salmon Run and regular battles, wield brand new weapons and, of course, work through a new Catalog full of fresh gear, locker decorations and more.
Enter the world of the Moomins in Snufkin: Melody of Moominvalley, a story-rich musical adventure game that tasks you with restoring the valley and helping the quirky characters who call it home. Take on the Park Keeper with the help of your trusty harmonica, a bit of stealth, and the friends you’ll meet along the way!
Liberate your kingdom and reclaim your destiny in this tactical fantasy RPG from the makers of 13 Sentinels: Aegis Rim. Fight against fate by embarking on a royal adventure alongside trustworthy allies, performing heroic deeds and becoming renown throughout the five nations.
A new entry in the Contra series is here in this thorough reimagining of the original run-'n'-gun action game from the '80s. It features modern graphics and sound, new stages, enemies and play mechanics, an updated weapons system, and explosive co-op combat for up to four players!
Fight in iconic battles from across the STAR WARS galaxy and play as your favourite heroes and villains – both online and offline – in the STAR WARS: Battlefront Classic Collection. Traverse the galaxy in Campaign Mode and Galactic Conquest, play online with support for up to 64 players, and enjoy an expanded version of Hero Assault!
Experience a story-driven, open-world RPG that immerses you in an epic medieval adventure across the Holy Roman Empire. In Kingdom Come Deliverance – Royal Edition, it’s up to you to avenge your parents’ death as you battle invading forces, go on a wide variety of quests, and make influential choices.
Madame Grape has taken over Sparkle Theater and it’s up to Princess Peach to save the play – and the day – in Princess Peach: Showtime! Transform into a swordfighter, detective, cowgirl and more, then use each of these showstopping abilities to call curtains on the masked villain’s evil plans.
Join Cartman, Stan, Kyle, and Kenny to celebrate the most magical day in any young child’s life – a snow day! Play with up to three friends and battle through the snow-piled town in SOUTH PARK: SNOW DAY!, engaging in action-packed combat in an all-new story.
Discover an action-packed pirate adventure starring the titular Pepper, a seafaring soul with a passion for prospecting, and Grinder, her super-powered drilling device. Burrow through terrain, control machines, and pulverise enemies blocking the way towards recovering your missing fortune…with interest!
Of course, there are plenty more games coming to Nintendo Switch in the near future! Check out everything that’s releasing this March.