gamescom 2017 kicks off with new announcements for Splatoon 2, ARMS and more!
The world’s biggest games fair, gamescom, opens its doors today in Cologne, Germany, and fans all over the world can get a deeper insight into some of our biggest games for Nintendo Switch and Nintendo 3DS family systems, with a week of live shows in English featuring developers and Nintendo of Europe’s product experts on YouTube and the official gamescom 2017 website.
To kick off the show, esteemed Squid Researcher Hisashi Nogami detailed some fresh content coming soon to Splatoon 2. Manta Maria joins the line-up of Turf War and Ranked Battle stages on Saturday 26th August, while the Bubble Blower special weapon arrives as part of the Forge Splattershot Pro set on Saturday 2nd September. Meanwhile, Salmon Run fans will also be able to Squid Jump into a new stage called Lost Outpost on Wednesday 23rd August!
Meanwhile, a new ARMS character is on the way: street performing pugilist Lola Pop. This candy-coated clown arrives in the next free update alongside three new ARMS and a new stage. Tune in to our YouTube channel at 11:00 local time on Wednesday 23rd August for a closer look at Lola Pop, plus some helpful gameplay tips on fighting with her. See her in action right now below.
On top of all that, an ARMS tournament takes place on Saturday 26th August at gamescom, pitting some of Europe’s best players against each other. Who will punch their way to the top? Find out on Saturday by watching on YouTube or our gamescom 2017 website.
Don’t forget, Super Mario Odyssey producer Yoshiaki Koizumi will take to the stage on Wednesday 23rd August at 14:00 BST to talk in-depth about Mario’s upcoming adventure, coming to Europe and South Africa on October 27th. Then on Thursday at 12:00. Then on Thursday at 12:00 BST, Metroid: Samus Returns producer Yoshio Sakamoto and MercurySteam creative director José Luis Márquez will present new details on Samus Aran’s upcoming Nintendo 3DS adventure. You can watch both livestreams on YouTube or at the gamescom 2017 website.
Fire Emblem Warriors arrives on Nintendo Switch and New Nintendo 3DS on October 20th, alongside the new Chrom and Tiki amiibo. The Nintendo Switch version will also be available as a special Limited Edition, including a three-disc original soundtrack and character art cards**. What’s more, several fan-favourite characters have also been revealed. See them in action in the trailer below.
Meanwhile, new features for the upcoming Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System, launching on September 29th, have been revealed. Players will be able to use the system’s Rewind feature to rewind their gameplay a little to attempt tricky segments again, pick up missed items, or simply run through a section again to see if anything was missed. The rewind time depends on the kind of game: you can go back a few minutes in role-playing games such as Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars, while action-oriented titles such as Super Mario World offer around 40 seconds, ideal for retrying small segments of gameplay. Get a first look at the new Rewind feature, plus new, optional visual frames that can be wrapped round each game with the new trailer below, and visit our updated Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System website to see all the info.
Continuing the Super Nintendo theme, October 13th sees the launch of the New Nintendo 3DS XL – Super Nintendo Entertainment System Edition. This retro-themed system’s outer shell pays tribute to the classic design of the Super Nintendo, while inside the Nintendo 3DS buttons are coloured just like the original system’s controllers. Joining this latest addition to the Nintendo 3DS family of systems on the same day are three new titles in the Nintendo Selects range: SUPER MARIO 3D LAND, Luigi’s Mansion 2, and Kirby: Triple Deluxe.
For a complete schedule of live shows happening throughout the week, and more information about all the games playable at this year’s gamescom show, head over to the official gamescom 2017 website.