gamescom 2017 gaat van start met nieuwe aankondigingen voor onder meer Splatoon 2 en ARMS!
Vandaag zijn de ogen van de gamewereld gericht op Keulen in Duitsland, want daar begint de vakbeurs gamescom. Fans uit de hele wereld kunnen meer te weten komen over de coolste games voor de Nintendo Switch en de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Deze week worden er immers liveshows in het Engels uitgezonden op YouTube en de officiële website voor gamescom 2017, waarin ontwikkelaars en de experts van Nintendo of Europe aan het woord komen.
De beroemde inktvisonderzoeker Hisashi Nogami beet het spits af met nieuws over content die binnenkort wordt toegevoegd aan Splatoon 2. De Klipvisklipper is een level dat spelers vanaf zaterdag 26 augustus kunnen ontdekken in de stand Grondoorlog en tijdens profgevechten. Op zaterdag 2 september wordt de Bellenblazer als speciaal wapen toegevoegd aan de Forge Superspetter Pro. Fans van Salmon Run zullen vast blij zijn om te horen dat op 23 augustus het level Barracudabarak wordt toegevoegd aan die spelstand.
Nintendo heeft ook een nieuw personage van ARMS aangekondigd dat binnenkort de ring betreedt in de vechtgame voor de Nintendo Switch: Lola Pop. Deze mierzoete clown wordt toegevoegd door middel van de volgende update, evenals drie nieuwe ARMS en een nieuw level. Kijk op woensdag 23 augustus om 11:00 uur naar ons YouTube-kanaal om meer te weten te komen over Lola Pop en haar vechtstijl. Hieronder kun je alvast een blik werpen.
Alsof dat nog niet genoeg is, wordt er op zaterdag 26 augustus een ARMS-toernooi gehouden op gamescom. Daar nemen een paar Europese topspelers het tegen elkaar op. Wie laat alle andere vechters in het stof bijten? Je ziet het zaterdag op YouTube of op onze website voor gamescom 2017.
Vergeet niet dat Yoshiaki Koizumi, de producer van Super Mario Odyssey, op woensdag 23 augustus om 15:00 uur uitgebreid zal vertellen over het nieuwste avontuur van Mario, dat op 27 oktober wordt uitgebracht in Europa. Op donderdag zal Yoshio Sakamoto, de producer van Metroid: Samus Returns, om 12:00 uur samen met José Luis Márquez, creative director van MercurySteam, meer vertellen over het nieuwe Nintendo 3DS-avontuur van Samus Aran. Je kunt beide uitzendingen bekijken via livestream op YouTube of via de website van gamescom 2017.
Fire Emblem Warriors komt op 20 oktober uit voor de Nintendo Switch en de New Nintendo 3DS, evenals nieuwe amiibo van Chrom en Tiki. Van de Nintendo Switch-versie wordt ook een limited edition uitgebracht, met drie soundtrack-cd's en kaarten met personages erop.** Bovendien zijn er een paar populaire personages aangekondigd. Je ziet ze in actie in de trailer hieronder.
Er zijn nieuwe functies voor het Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System onthuld, dat op 29 september uitkomt. Spelers kunnen hun games terugspoelen om lastige stukken opnieuw te proberen, gemiste power-ups te pakken of een level opnieuw te verkennen. Hoe ver je kunt terugspoelen hangt af van het soort game: je kunt een paar minuten terugspoelen in RPG's zoals Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars, terwijl je in games met veel actie, zoals Super Mario World, ongeveer 40 seconden kunt terugspoelen. In de trailer hieronder zie je hoe het terugspoelen in zijn werk gaat en hoe je kaders kunt toevoegen aan iedere game. Je vindt meer info op onze vernieuwde website voor het Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System.
We blijven in de Super Nintendo-sfeer, want op 13 oktober wordt de New Nintendo 3DS XL – Super Nintendo Entertainment System Edition uitgebracht. De retrolook van dit systeem brengt hulde aan het klassieke ontwerp van de Super Nintendo. De Nintendo 3DS-knoppen hebben dezelfde kleuren als de knoppen van het oorspronkelijke systeem. Naast dit nieuwe handheldsysteem worden er op 13 oktober drie nieuwe games in de Nintendo Selects-serie uitgebracht: SUPER MARIO 3D LAND, Luigi’s Mansion 2 en Kirby: Triple Deluxe.
Wil je een volledig overzicht van alle shows die je deze week live kunt volgen of zoek je meer informatie over de games die op gamescom worden gepresenteerd? Ga dan naar de officiële website voor gamescom 2017 of volg ons op Twitter.