The High King of Skyrim has been murdered. Alliances form as claims to the throne are made. In the midst of this conflict, a far more dangerous, ancient evil is awakened. Dragons, long lost to the passages of the Elder Scrolls, have returned to Tamriel.
The future of Skyrim, even the Empire itself, hangs in the balance as they wait for the prophesized Dragonborn to come; a hero born with the power of The Voice, and the only one who can stand amongst the dragons.
Create your own custom character and do virtually anything you want. Choose from hundreds of weapons, spells and abilities, and use all-new motion controls exclusive to the Nintendo Switch version to battle with melee weapons, aim your bow, or pick locks.
Please note: The Elder Scrolls V: Skyrim Nintendo Switch Game Card version includes English voiceover only. If your system language is set to French, German, Italian, Spanish or Russian, you will be prompted to download an optional language pack, which includes voiceover. To download this content, additional storage may be required. If you don’t have enough system storage in the Nintendo Switch console, please use a compatible microSD card (for more information, visit our Support section).