Mushroom mayhem
This is the story of an unexpected encounter between Mario and the irreverent Rabbids. The Mushroom Kingdom has been torn apart by a mysterious vortex, transporting the Rabbids into the once-peaceful area, splintering this beloved land.
To bring order back to the mixed-up Mushroom Kingdom, Mario, Luigi, Princess Peach, and Yoshi must team up with four Rabbids heroes, each with their own unique personalities! Journey through warped worlds filled with coins to collect and puzzles of all shapes and sizes to solve.
Join these eight heroes in a side-splitting adventure, and discover delightful nods to classic Mario games along the way – as well as plenty of mischievous Rabbids!
Make clever use of the environment to outwit your opponents to gain a tactical edge! Hide behind cover to avoid ranged enemy attacks, jump through Rabbid-shaped pipes to quickly move around the battlefield, and unleash your heroes' unique abilities as you face off against the enemy.
Each hero has their own special moves, stats and techniques that can change the tide of battle and shape the way you play. Take advantage of Mario’s high offensive power to overcome stronger opponents, keep your squad fighting fit with Rabbid Peach’s healing techniques, and outmanoeuvre onrushing enemies with Luigi’s advanced mobility. How you assemble your squad is totally up to you!
Hand a Joy-Con to a friend to enjoy a series of co-op challenges in local multiplayer, and test your skills with three difficulty levels. Control two heroes each as you battle through specially designed stages full of new strategic possibilities!