More control options
New Nintendo 2DS XL plays all Nintendo 3DS games in 2D. With a large 4.88 inch screen, and weighing in at around 260 grams, it's a new kind of Nintendo 2DS.
New Nintendo 2DS XL includes a C Stick and ZL/ZR Buttons, giving expanded control options in compatible games. The C Stick allows for sensitive controls depending on how hard you press.
It's easy to expand the storage with microSD cards, giving you even more space to store downloadable games.