CI7_3DS_DragonQuest7_DQ7_Auster.jpg
8th September 2016 – When Auster and Prince Kiefer are determined to prove there’s more to life than their island home, they soon stumble into a quest that will see them travelling through time in order to save the fate of their world in DRAGON QUEST VII: Fragments of the Forgotten Past, coming to Nintendo 3DS family systems on 16th September. Prepare for the adventure ahead by visiting our official DRAGON QUEST VII: Fragments of the Forgotten Past gamepage.
In this handheld re-imagining, DRAGON QUEST VII: Fragments of the Forgotten Past begins when, in their quest to prove their island isn’t alone in the world, life-long friends Auster, Prince Kiefer and Maribel find themselves embarking on a journey that will see them travel through time and rescue civilisations long-forgotten in order to save the future. By collecting fragments of tablets and putting them back together again, the intrepid heroes can travel to new places and past dungeons in order to restore the world in this truly massive adventure.
To aid in their fight against evil forces, Auster, Prince Kiefer and friends can be customised with over 50 different vocations, allowing them to specialise in a wide variety of classes that allow players to take more control of the battlefield. From Warrior to Mage to Martial Artist, each brings new strategies to the fight, and through the use of special items, heroes can even take on vocations that allow them to fight as monsters, such as DRAGON QUEST’s memorable slime enemy.
Travel to the past to save the world’s future when DRAGON QUEST VII: Fragments of the Forgotten Past launches for the first time across Europe and South Africa on 16th September for Nintendo 3DS family systems. Find out more about this timeless RPG at our official DRAGON QUEST VII: Fragments of the Forgotten Past gamepage!