CI16_3DS_MonsterHunterGenerations_Mizutsune.jpg
If you’re new to the world of Monster Hunter then check out our Gameplay section. Here you’ll be briefed on the hunting essentials, from choosing a weapon to staying in control when facing these colossal foes, as well as info on fan-favourite monsters returning to the fray. Even experienced hunters would do well to take a look – it never hurts to sharpen up on your monster knowledge!
Of course, hunters are encouraged to join forces with friends and other players for online* or local co-operative multiplayer fun! Head over to our Multiplayer section and learn how to round up your hunters and have fun working as a team. Remember: those who slay together, stay together!
You can also visit our Extras section to learn more about new and upcoming collaborations based on Nintendo and Capcom series such as Fire Emblem, Okami and more.