In a tribute to over a decade of Monster Hunter, beasts and locations from previous adventures return alongside brand new monsters to fell and domains to roam.
This time around, seasoned players can jump straight into the action, whereas new players will be gently introduced to the game world with a series of specially designed missions that allow them to master their Monster Hunter skills at their own pace.
Take up your weapon of choice and use it to protect four struggling settlements from a quartet of brutes known as The Fated Four. Tailor your abilities in new ways and choose one of four Hunting Styles to bolster your strategic options. You can also acquire Hunter Arts and unleash spectacular special moves to evade, counter and overcome enormous enemies!
Felynes have always been a hunter’s best friend, and for the first time ever, they’re joining the hunt themselves! You can play as a Prowler, fighting as a Felyne warrior and using your new abilities to support your fellow hunters in battle!
A huge ensemble of gargantuan creatures – some fan favourites, others never before seen in the West – await those looking for a challenge in this generational mash-up! Face off against these fearsome foes solo or band together with up to three fellow explorers locally or online* to stalk, track and conquer your prey.
However you choose to pursue your quarry, there are scores of quests – and monsters – for those eager to carve their way through this adventure. Best these beasts across vast landscapes and harsh terrains, then use your spoils to craft new equipment and augment your weaponry to take on even greater goliaths!
On New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL, you can map Hunter Arts to the ZL and ZR Buttons to stay on top of the action, and use the built-in C Stick to enjoy dual analogue controls.