Join Mario, Luigi, Princess Peach and Toad as they travel to the Sprixie Kingdom to thwart another of Bowser’s plans in SUPER MARIO 3D WORLD, launching in South Africa today on Wii U. With over 80 all-new courses bursting with imagination, plenty of new power-ups, inventive Wii U GamePad uses and multiplayer for up to four players, there’s loads to discover in the first 3D Mario adventure on Wii U!
When a panicked Sprixie Princess appears in the Mushroom Kingdom and reveals that Bowser has been capturing her kinsfolk, Mario and his friends dive down a Clear Pipe and find themselves in the Sprixie Kingdom. There they discover tons of unfamiliar objects: grab a Super Bell to transform into the adorable Cat Mario, clone your character with a Double Cherry, and much more, all to a lively big band soundtrack!
For the first time in a 3D Mario platform game, four players can co-operate simultaneously – or compete with one another for the high score on each course! Choose between four characters before each course and find the play style to suit you. Mario is the good all-rounder, Luigi leaps highest, Toad can dash faster than the others, and when you feel the need to glide through the air, pick Princess Peach!
Expose hidden secrets by tapping, tilting and blowing on the Wii U GamePad! Nintendo Network features are also integrated; seek out Stamps, tucked away in each course, and then use them to decorate your Miiverse posts with artwork of Mario’s friends and enemies. Other players’ Ghost Mii characters can appear in your game to race you to the Goal Pole, too – catch one and you might snag a helpful item!
EDGE, 9 out of 10 – “This is Mario like you’ve never seen him before, and unlike so many of his next-gen rivals, he nips along at an effortless 60fps. If the true measure of new hardware’s worth is how stark the difference is between it and what came before, then this is the most next-gen game that 2013 has yet produced.”
IGN, 9.6 out of 10 – “Super Mario 3D World is marvelous, and its constant variety and fantastic light-hearted co-op play proves that Nintendo still knows exactly how to tweak the Mario formula in fun ways.”
CVG, 10 out of 10 – “Super Mario 3D World is brimming over with invention and generosity. Of all the games released in the next couple of months, it might deserve the biggest fanfare of them all.”
Discover new ways to play in the first multiplayer 3D Mario adventure, only on Wii U! Check out the official SUPER MARIO 3D WORLD website to find out about many of the new items, power-ups and game elements. You can also take an inside look at the development of the game in our Iwata Asks: SUPER MARIO 3D WORLD interview, or learn about more Mario titles at our Super Mario hub!