Volg Mario, Luigi, prinses Peach en Toad op hun reis naar Sprixieland om een nieuw plan van Bowser te dwarsbomen in SUPER MARIO 3D WORLD dat vandaag uitkomt voor Wii U, Met meer dan 80 gloednieuwe verbeeldingsrijke levels, een keur aan nieuwe power-ups, inventief gebruik van de Wii U GamePad en een meerspelerstand voor vier, valt er heel wat te ontdekken on het eerste 3D Mario-avontuur op Wii U!
Als er een paniekerige Sprixie-prinses verschijnt in het Mushroom Kingdom en onthult dat Bowser haar volk in zijn klauwen heeft, duiken Mario en zijn vrienden in een doorzichtige buis die hen naar Sprixieland leidt. Hier ontdek je een grote hoeveelheid onbekende objecten: grijp een superbel om te veranderen in de schattige Kat-Mario, kloon je personage met een Dubbele kers en nog veel meer, allemaal met een levendige big band-soundtrack op de achtergrond!
Voor het eerst in een 3D Mariospel kunnen vier spelers tegelijkertijd samenwerken of zien wie de hoogste score op elk level kan behalen! Kies uit vier personages voor elk level begint en vind een speelstijl die bij je past. Mario is de allrounder, Luigi springt het hoogst, Toad rent sneller dan de anderen en als je liever wat langer in de lucht blijft zweven, moet je bij Peach zijn!
Onthul verborgen geheimen door te tikken, te kantelen en op de Wii U GamePad te blazen! Er zijn ook geïntegreerde Nintendo Network-onderdelen: zoek naar in de levels verborgen stempels en gebruik ze om je Miiverse-posts te verfraaien met tekeningen van Mario's vrienden en vijanden. De Mii-ghosts van andere spelers kunnen ook in jouw spel verschijnen en je uitdagen voor een race naar de vlaggenstok! Neem er een te pakken en je kunt misschien een nuttig voorwerp buitmaken!
Ontdek nieuwe manieren om te spelen in het eerste 3D Mario-avontuur voor meerdere spelers, alleen voor Wii U! Ga naar de officiële SUPER MARIO 3D WORLD-site om meer te ontdekken over de nieuwe voorwerpen, power-ups en spelelementen. Je kunt ook meer te weten komen over de ontwikkeling van het spel in ons Iwata vraagt: SUPER MARIO 3D WORLD-interview of een overzicht van meer Mariospellen krijgen op onze Super Mario-site!