Take your imagination on a wild ride in Scribblenauts Unlimited, out now for Nintendo 3DS family systems and Wii U! Explore a huge side-scrolling open world filled with robust puzzles, and solve them using the most powerful tool in the universe: your imagination!
Meet Maxwell, a nice young chap who owns a magical notepad with a very special power: write the name of anything down and it’ll come to life! Pretty cool eh? Maxwell’s on a mission to help his sister Lily – who has been cursed and is slowly turning to stone! To save her he needs to collect starites and starite shards, and the only way to get those is to help people out. Thankfully, the world of Scribblenauts Unlimited is packed full of oddball puzzles at every turn, so there are plenty of people who need helping!
Crack hundreds of brain-teasing challenges using anything you can think of. If you need to climb a tree, simply type in “ladder” using the touch screen on your Nintendo 3DS or Wii U GamePad, and watch as the item appears right away. Be more adventurous and try out a grappling hook, jet pack, or any other inventive solution that pops into your head!
Scribblenauts Unlimited takes the series to another level! With the ability to save items you’ve created in Maxwell’s “magical backpack” for quick access, a new “Starite Vision” helper, a hint list and the addition of Nintendo characters, the fun really is unlimited.
Head to our page for Scribblenauts Unlimited on Wii U to get the skinny on HD visuals, the object editor, multiplayer and more! If handheld is more your style, our page for Scribblenauts Unlimited on Nintendo 3DS will tell you all you need to know about the version you can take with you on-the-go!