Scribblenauts Unlimited
Jump into a puzzle-packed world where the ultimate power is your imagination. The latest instalment in the beloved Scribblenauts franchise invites you to pit your wits against tons of brainteasing challenges – using just about anything you can dream up!
Head out on a journey of discovery and help our hero Maxwell solve oodles of puzzles to collect the precious starites he needs. You’ll explore a vast hand-drawn open world, learn about Maxwell’s parents and his 41 siblings (including his twin sister Lily), and discover how he got his magical notepad in the first place. With StreetPass functionality, the addition of Nintendo characters and stunning 3D cinematics, Scribblenauts Unlimited on Nintendo 3DS is sure to keep you coming back for more!
Scribblenauts Unlimited is also available on Wii U, and has some Wii U-exclusive features. Find out more at our gamepage for Scribblenauts Unlimited for Wii U!
Meet Maxwell, a nice young chap who owns a magical notepad with a very special power: write the name of anything down and it’ll come to life! Pretty cool eh? Maxwell’s on a mission to help his sister Lily – who has been cursed and is slowly turning to stone! To save her he needs to collect starites and starite shards, and the only way to get those is to help people out. Thankfully, the world of Scribblenauts Unlimited is packed full of oddball puzzles at every turn, so there are plenty of people who need helping!
That magical notepad will come in pretty handy for solving puzzles, but the question is: if you could have anything to hand, what would it be?
Picture the scene: maybe you need to save a kitty stuck in a tree, or perhaps there’s a mucky piggy that needs scrubbing clean, or it could be time to bring some belly laughs to a sad, sad clown. Just tap the name of anything you can think of onto the Touch Screen and watch as it comes to life in the game. Ladders, wings, comedians, elephants, ropes and much more will blink into existence at your command. Now you just need to see if your idea will solve the problem at hand… or make it hilariously worse!
Sure, a “dog” might solve your boggle, but would a “small zombie dog” be better? Instead of just a “shark” how about an “angry polka-dotted shark”? Part of the fun is in experimenting to try out simple-but-elegant solutions as well as off-the-wall ideas – you never know what might work. Go crazy and you’re sure to have tons of fun inventing amazing items that fit the bill.
If you’ve ever wanted to see what’d happen if you put Mario, Tingle and a Bob-omb in the same room, it’s your lucky day! Scribblenauts Unlimited features dozens of Nintendo characters and items – including Mario, Luigi, Peach, Bowser, Link, Zelda, Toad, Tingle, Ganondorf, well, the list goes on! Chuck a few of your faves into the mix and create your own Nintendo drama on the screen.
Unlimited exploration
Maxwell’s latest adventure takes place in a great big open world! The universe is still jam-packed full of puzzles, but on this occasion the seamless, free-roaming levels let you go wherever you want, whenever you want. On top of the puzzles themselves, you can also have unlimited hours of fun using the world as your personal playground!
Create your own Object Library: you can save and store any really cool items you’ve summoned in Maxwell’s “magic backpack” for quick access.
With the new Merit Board you can check out a helpful hint list for each world, or use “Starite Vision” to highlight all the nearby starites and starite shards.