Dit Legend of Zelda-spel is precies wat de naam aangeeft, en hoewel Zelda dit keer geen prinses is, speelt ze een belangrijke rol.
Ja. Mori heeft zich beziggehouden met de vraag hoe Zelda in beeld gebracht moest worden. Dat deed hij ook met Tetra in The Legend of Zelda: Phantom Hourglass4, Princess Zelda in The Legend of Zelda: Spirit Tracks5 en, als we verder teruggaan, The Legend of Zelda: Ocarina of Time6. 4 The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: een met de stylus bestuurd actie-avonturenspel dat in Japan in juni 2007 werd uitgebracht. Het was de eerste titel in de Legend of Zelda-serie voor het Nintendo DS-systeem. 5 The Legend of Zelda: Spirit Tracks: een met de stylus bestuurd actie-avonturenspel voor het Nintendo DS-systeem dat in december 2009 op de markt kwam. 6 The Legend of Zelda: Ocarina of Time: een actie-avonturenspel voor het Nintendo 64-systeem dat in november 1998 werd uitgebracht in Japan.
Het was voor het Nintendo 64-systeem, dus de uitdrukkingen die we konden gebruiken werden bepaald door de beperkingen van de hardware.
Het laten zien van de gezichtsuitdrukkingen van een personage was behoorlijk beperkt.
Ik ging verder met het beschikbaar materiaal, maar het zag er in mijn ogen gewoon niet goed uit. Dat frustreerde me tot het allerlaatste moment.
O! Die oprechtheid kan ik waarderen (lacht)! Hij vertelde eerder over het tot leven wekken van personages, en ik wist dat Mori Zelda van een flinke dosis charme zou voorzien. Dit keer zijn er ook Mori-ismen.
Soms kan ik zelfs een beetje geëmotioneerd raken van zijn teksten. Er zijn momenten dat ik denk, ‘Dus hij besloot die zin hier te gebruiken’ (lacht). Ze raken je echt. Er zijn verschillende momenten waarop ik denk, ‘Ah, dit zijn Mori-ismen.’ Die zouden er zonder Mori niet zijn geweest, omdat hij Zelda al zo lang in beeld brengt.
Ik heb ik daarom expres wat gedeelten leeg gelaten toen ik het uittreksel schreef, zodat Mori ze kon invullen.