Thank you for coming today.
This year is the twenty-fifth anniversary of The Legend of Zelda1. Today, I would like to ask you about the music in The Legend of Zelda. You have both appeared in “Iwata Asks” before, but would you please introduce yourselves? 1The twenty-fifth anniversary of The Legend of Zelda: The first game in the series was released for the Family Computer Disk System in Japan in February 1986. The year 2011 marks 25 years since then.
In our session of “Iwata Asks” covering the twenty-fifth anniversary of Super Mario Bros., you said that the second game you worked on was Super Mario Bros2. Does that mean your third game was The Legend of Zelda3, for which you worked on the music? 2Super Mario Bros.: An action game released for the Family Computer (Famicom) system in Japan in September 1985. 3The Legend of Zelda: An action-adventure game released simultaneously with the Family Computer Disk System in Japan in February 1986.
It’s amazing that a new employee at Nintendo would make the music for Super Mario Bros. as the second game he worked on, and then for his third game, make the music for The Legend of Zelda.
I remember the development periods were right next to each other, with only about three months in between.
Nintendo practically made Super Mario Bros. and The Legend of Zelda at the same time.
The Legend of Zelda was for the Family Computer Disk System, which came out after the Famicom system, so you could use a new sound source.
It went from three to four, and with the new sound source it was possible to output sounds that were completely different than before.
Compared to Kondo-san, you may not have worked on development of The Legend of Zelda games that long, but you’ve been playing it forever, right?
Talking about it could take forever! (laughs) I love The Legend of Zelda: Ocarina of Time4 beyond all reason! 4The Legend of Zelda: Ocarina of Time: An action-adventure game first released for the Nintendo 64 system in Japan in November 1998. It was the first game in the Legend of Zelda series to feature 3D graphics.
I’m Yokota from the EAD Tokyo Software Development Department. I appeared in Iwata Asks - Super Mario Galaxy 2, but some people may wonder why I’m here talking about The Legend of Zelda.
I’ve only been working on The Legend of Zelda series. Two games at the same time!