Why do you at Grezzo think that of all the games out there The Legend of Zelda: Ocarina of Time was so special?
It is the representative polygon 3D game. I feel like it is a title in which energy and a challenging spirit exploded in a way that said, “This is what can be done!” As a series goes along, rules usually appear. But with The Legend of Zelda: Ocarina of Time, there were no rules to making it.
It is true that the Nintendo 64 version of The Legend of Zelda: Ocarina of Time came along when video games were changing from 2D to 3D. Since the old 2D rules weren’t applicable, everything was made from scratch. Everyone was groping their way forward in the dark, but for some reason there was an odd confidence and faith that they would definitely make it out into the light, and that spirit possessed the whole thing.
Something I thought was particularly great with regard to the degree of completion in level design is how the developers didn’t simply make maps, but calculated how it would look to Link standing there. In the early days of polygon 3D, it’s quite a wonder that they would think of that.
You didn’t make precise calculations, but you did try it over and over again to make it look just right.
Iwata Asks: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D was how everyone was happy when the due date got pushed back. Usually, people are exhausted and think, “And so the marathon drags on...” But the team back then was having too much of a good time!
When you talk to creators of a title adored by fans, they usually say, “It was hard, but fun.” That also applies to The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
Absolutely. (laughs) So we really dedicated ourselves to it. And while it applies to the whole Legend of Zelda series, The Legend of Zelda: Ocarina of Time feels hand-made. Usually, programmers like to make a system and rules, but The Legend of Zelda isn’t a game to quietly conform to those things. The source program itself feels hand-made down to the finest details.
It isn’t systematic. It’s a conglomeration of elements made by individual craftsmen, but a conglomeration that hangs together as a total.
That’s right. When players get their hands on it, the creators’ passion comes across. That may be why players rate it so highly.