Thank you for joining me today.
Today, I have gathered the core development staff for the Nintendo 64 game The Legend of Zelda: Ocarina of Time , which was first released (in Japan) in November of 1998. Please introduce yourselves, telling us what you did back then.
Okay. I’m Osawa from the Special-Planning & Development Department. When development of The Legend of Zelda: Ocarina of Time began, they called me in to the Entertainment Analysis & Development Division (EAD) and put me to work. This project had a lot of directors, but I was the oldest, so I was a sort of general director.
I’m Koizumi from the Tokyo Software Development Department. Recently, I’ve been making the Super Mario Galaxy series1 and Flipnote Studio2 in Tokyo, but when I try to remember when I was in Kyoto and making 3D action games one after the other - from Super Mario 643 to The Legend of Zelda: Ocarina of Time - I was working on so many different things that I can’t really remember what I did. 1Super Mario Galaxy series: A series of 3D action games released for the Wii console. Super Mario Galaxy was released in Japan in November 2007, and Super Mario Galaxy 2 was released in Japan in May 2010. 2Flipnote Studio: Free Nintendo DSiWare released for download beginning December 2008 in Japan. It allows users to create hand-drawn images with the stylus. Users can play multiple pages successively, resulting in flipbook animation. 3Super Mario 64: The first 3D action game in the Super Mario Bros. series. Released simultaneously with the Nintendo 64 system in Japan in June 1996.
Right. I was involved with environment construction for 3D games, camera design, making the player-character Link, making items, and a little with event-related matters.
I’m Kawagoe from the Software Development & Design Department. I was originally in charge of camera programming for Super Mario 64, so they brought me in to The Legend of Zelda: Ocarina of Time project so I could make use of that know-how.
Yes. But SRD4, which Iwawaki-san belongs to, was in charge of camera programming for The Legend of Zelda: Ocarina of Time, so I participated as an advisor. However, Osawa-san’s script was starting to become huge, so lots of cut scenes were necessary. 4SRD Co., Ltd.: A company established in 1979 that contracts to develop video game software programs and develops and sells Computer Aided Design packages. The head office is in Osaka, and their Kyoto office is inside Nintendo headquarters.
Currently, you mainly lend your support whenever the need for a cut scene arises somewhere in-house and a request goes to you at the movie production group. Could we say that The Legend of Zelda: Ocarina of Time was the game that started your involvement in such work?
Yes. The Legend of Zelda: Ocarina of Time was the first time I clearly operated as a member of movie production.
Looking back, The Legend of Zelda: Ocarina of Time was a project that determined the future work of a lot of people.
Aonuma-san, you’re a prime example of someone whose fate the game determined. (laughs)