The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D takes the Nintendo 64 classic – one of the most critically acclaimed games ever made – and returns it to the Nintendo 3DS system with the added depth and realism of stunning, glasses-free 3D visuals.
Link sets off on a legendary journey through time to stop Ganondorf, the Gerudo King of Thieves who is seeking the Triforce: a holy relic that gives its holder ultimate power.
The graphical upgrades and three-dimensional depth breathe new life into the expansive world of Hyrule. An improved and intuitive interface, coupled with the easier navigation offered by playing in a world with 3D visuals, give players better control as they solve puzzles, travel through time and explore this immersive world. Whether you're a first-time player or a regular visitor to Hyrule, The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D is a new adventure for everyone.
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D retains the analogue control of the original, using the Circle Pad on Nintendo 3DS, but greatly improves ease of use with a touch-based inventory system. Switching items has never been simpler or quicker.
Players can also use the first-person shooting (camera-controlled) feature utilising the gyro sensor.