May I also ask about the sound of The Legend of Zelda: Skyward Sword for the Wii console?
Hello, everyone. I’m Iwata from Nintendo. We’ve talked about The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D five times in this series of “Iwata Asks.” In our first discussion of the sound of The Legend of Zelda, we talked about the games’ orchestral music, but we left out the part about the Legend of Zelda 25th Anniversary Symphony Concert in order to first announce it at E3. We’re including that part of the conversation between Kondo-san and Yokota-san of the Sound Group here as a bonus. I hope everyone will read it. Thank you.
May I also ask about the sound of The Legend of Zelda: Skyward Sword for the Wii console?
Today, we’re talking about The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D, but it’s also the twenty-fifth anniversary of The Legend of Zelda.
One of the characteristics of the music of The Legend of Zelda series is the background music with folk instruments. So not only the regular orchestral instruments, but we also recorded some folk instruments live.
Is there a particular key instrument, like the ocarina in The Legend of Zelda: Ocarina of Time?
Kondo-san, how did you divide up the work for The Legend of Zelda: Skyward Sword when it came to the sound?
The sound director is (Hajime) Wakai-san26. The core staff is a few people in the Software Development Department at the head office. And Yokota-san and one other person from Tokyo are involved. 26Hajime Wakai: Software Development Department, Entertainment Analysis and Development Division, Nintendo. He has worked on the sound for many games, including Star Fox 64, Pikmin, The Legend of Zelda: The Wind Waker and Nintendogs.
I am! I’m happy to be doing more of it. But at first I was just helping out when it came to orchestral music. I was only lightly involved.
Yes! (laughs) I was working along, and all of a sudden there were more orchestral songs than ever in Nintendo’s history. I had so many songs that I wondered if we could actually write the scores for them all! I recorded the orchestra too, and this time, as always, Kondo-san’s songs didn’t come until the last moment.
Once I got them, I transferred them to sheet music, and went to record. When I was there, I asked Miyamoto-san if there was anything different regarding the orchestral music for Super Mario Bros. and that for The Legend of Zelda.
I see. I feel like there may be places in all The Legend of Zelda games where we could have used an orchestra.
The orchestra really fits the 3D games like Super Mario Galaxy, but if I were asked whether an orchestra was right for New Super Mario Bros. Wii, I’d probably have to say no.