Remaking The Legend of Zelda: Ocarina of Time to feel like it did when it came out in 1998 but also to suit tastes today must have been a struggle full of contradictions. Ishii-san, how did you solve that?
My stance with regard to how to change it was to think about it after talking to the original staff - beginning with Aonuma-san - about the spirit of their group when they made the original game and what they thought was important. What I sought more than anything in this project was a shared sense of values with the original staff. Without that, I thought we would fail.
You tried to make sure discrepancies didn’t arise between Grezzo and the original staff as you talked back and forth. But I doubt you were all headed in the same direction from the very start.
No. As creators, we were itching to plunge ahead with our own ideas. At first, each staff member’s eyes tended to focus on details, seeing points rather than the whole plane, so to speak. But as we talked with the original staff, a shared sense arose of what to fix where.
I thought another point was what I would call “memory complementing” - figuring out how the fans’ memories and our thoughts might complement each other.
It’s a 13-year-old game, so you have to achieve the right visual balance in consideration of how it has been idealised in the fans’ heads to a certain extent.
Yes. One of our staff members really loves The Legend of Zelda: Ocarina of Time. He has in his head an idealised borderline. Making the game today at any level beneath that borderline is inconceivable to him. But if you focus on that too much, the overall balance would suffer and cooler heads would feel like the game had changed too much, so the team’s approach see-sawed back and forth.
We brought forward revealing it and had Ikuta-san and others try out parts of it. We would ask how it differed from what they had imagined, and then we would fix it. One conflict arose when, as programmers, we wanted to get rid of bugs. But the staff members who had played the old game said the bugs were fun! We were like, “What?!” (laughs)
It wouldn’t be fun if your friends couldn’t say, “Do you know about this?” So we left them in if they didn’t cause any trouble and were beneficial.
So you implemented them as you would specs, rather than treating them like bugs. It took some work and you had to go out of your way, but you preserved the spirit of the original.
Problems arise when recreating the original Z Targeting mark5 in the stereoscopic space of the Nintendo 3DS system. When you lock on in the original, it looks like a person hiding behind another comes to the front, but in 3D, the perspective breaks down. So for the Nintendo 3DS system, we adjusted it so the mark becomes semi-transparent when there’s depth involved, so the visual sense of distance is preserved. 5Original Z Targeting mark: A mark that appears when the player presses the Z Button. Not only does the viewpoint shift to a view from directly behind Link, but Link can also talk with characters at a distance and gain an advantage in battle by locking on to enemies. In The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D, players press the L Button.