Please note: As of 01/11/2013, SpotPass functionality in Nintendo Letter Box has ceased. Please see the statement about the Nintendo Letter Box SpotPass service for more information.
A group of middle-aged guys over 30 had pored over comic books for girls as research for making the stationery, but to a young woman, it still looked like it was made by a bunch of middle-aged men. (laughs)
It’s true. I realised my artistic senses were completely different to hers when it came to younger people.
We made loads, but we chose the best ones and settled on 42. I think we remade almost all of them.
Oh no. Since it was toward the end of development, I couldn’t handle them all alone, so I created some samples of what kinds of cards are popular now or are popular overseas and explained them in detail to Denyu-sha. Then some absolutely adorable ones started coming in.
The staff making the stationery soon got the knack after beginning to work with Kitai-san.
Pretty much for the same reasons that we created the stationery, but we thought about having a character appear to help users figure out how they should write or to inspire them to write and draw. At first, when remaking the software for the Nintendo 3DS system and adapting it to SpotPass, even we at Nintendo didn’t have a clear idea of what SpotPass was!
I thought we needed to have the users understand better what we still couldn’t quite imagine ourselves, so the launch point was the need for a character to explain things like that in an easy-to-understand way.
At first, we thought of a character who would drift in all of a sudden like a balloon. Later there was something like a combination of a bird and a ghost. That was actually a final candidate!