Trial-and-Error in Design
Please note: As of 01/11/2013, SpotPass functionality in Nintendo Letter Box has ceased. Please see the statement about the Nintendo Letter Box SpotPass service for more information.
You thought that by using SpotPass on the Nintendo 3DS system, you might be able to remove the disappointment of accessing the server only to find out that no new messages had come through.
That’s right. If we used that, what your friends or family had sent would automatically be delivered to your hands, so we thought, “This is good.” I made presentation materials outlining the merits to remaking the software for the Nintendo 3DS system and excitedly took it to you.
And my opening words were, “Why don’t you remake it for the Nintendo 3DS system?”
But no matter how much better it would have been to remake it for the Nintendo 3DS system, it must have been hard for Denyu-sha to take what they had spent so long making for the Nintendo DSi and start all over again.
What was your reaction when Imai-san suggested making it for the Nintendo 3DS system?
I actually didn’t hear anything concrete about the Nintendo 3DS system until quite a bit later. The Nintendo DSi version was almost done and all we had to do was debug it as the end of 2009 was approaching, but then Imai-san said, “Why don’t we take it slow at the end of the year?”
Normally, you needed to be debugging, but he wanted us to take it easy! (laughs)
Then finally, toward the end of January, talk of making it again for a new platform came our way.
Yes. I heard about the characteristics of the new hardware, and in addition to SpotPass, which we mentioned earlier, it was more powerful in a lot of ways. I realised that we could do the things we hadn’t been able to on the Nintendo DSi system and my motivation shot through the roof. Then we started remaking it, but—I think it was April of 2010—one day I was suddenly told, “There’s something I want to show you,” and I was shown an actual Nintendo 3DS for the first time. In an instant, I was like, “Hey!” The graphics were popping out! (laughs)