''Is This Project Alright?''
Please note: As of 01/11/2013, SpotPass functionality in Nintendo Letter Box has ceased. Please see the statement about the Nintendo Letter Box SpotPass service for more information.
Please note that the videos in this interview are taken from the Japanese version of Nintendo Letter Box. The application is fully localised for the UK.
I’m Takenouchi from Denyu-sha.1 I pulled together the programming for Nintendo Letter Box and also worked on programming for the SpotPass2 feature. 1Denyu-sha Co., Ltd.: A game developer in Kyoto. Denyu-sha developed software for the portable game system Pokémon Mini, collaborated in development of Nintendo Zone and Demae Channel (available in Japan), and in addition to Nintendo Letter Box, it has developed the Games Notes function for the Nintendo 3DS system. Established in 2002. 2SpotPass: A feature in the Nintendo 3DS system that, when activated, receives various information and content when near a wireless LAN access point.
I’m Kondo from Denyu-sha. I was in charge of lead design, mainly related to UI (user interface).
I’m Kitai, also from the Network Business Department. I was in charge of designing the stationery. I participated towards the end of development.
Kitai-san, how long has it been since you moved to the Network Business Department?
Part of this project changed a little toward the end when Kitai-san joined, right?
I’ll ask about that later. Imai-san, would you tell me about the path this software took?
Sure. It originally started soon after the Nintendo DSi3 system went on sale (in Japan) in November 2008. We were talking about how there wasn’t much downloadable software for it. 3Nintendo DSi: Released November 2008 in Japan, April 2009 in Europe. A handheld game system in the Nintendo DS series incorporating numerous features such as Nintendo DSi Camera and Nintendo DSi Sound. Users can connect their system to the Nintendo DSi Shop over the Internet to purchase downloadable software.
Our readers may find it rather strange that discussion of how little software there was for the Nintendo DSi led to this software for Nintendo 3DS. (laughs)
Before the idea of a picture diary came up, I had thought it would be neat to be able to record a child’s development, like in a maternity health record book, and then give it to them when they grew up. And Iwata-san, you were always talking about “my DS” back then. If something is invested with your own feelings or your sentiments toward those who are important to you, that thing becomes an important treasure—it becomes “my” thing. Then, when we had the idea for a picture diary, I remembered that my older sister had been keeping a diary for ten years, ever since the birth of her baby. What she had been doing was exactly what I had wanted to do, but with a maternity health record book. With a stylus with a picture diary, you could do exactly that.