Het lijkt erop dat Kitai-san het zelf niet kan zeggen. Imai-san, wil jij dan maar (lacht)?
Let op: Vanaf 1-11-2013 zijn de SpotPass-functies van Nintendo-brievenbus stopgezet. Lees de notificatie over de SpotPass-dienst van Nintendo-brievenbus voor meer informatie.
Dat klopt. Ik realiseerde me dat mijn artistieke zintuigen compleet anders waren dan die van haar, als het op jongere mensen aankomt.
We hebben er heel veel gemaakt, maar daaruit hebben we de 42 beste gekozen. Volgens mij hebben we ze bijna allemaal opnieuw gemaakt.
O nee. Aangezien het project al op zijn einde liep, kon ik ze niet allemaal tegelijk doen, dus heb ik voorbeelden gemaakt van wat voor kaarten er nu populair zijn in Japan en in overzeese gebieden en ze gedetailleerd uitgelegd aan Denyu-sha. Vervolgens begonnen er superschattige kaarten binnen te druppelen.
Het personeel dat het briefpapier maakte, kreeg al snel de smaak te pakken nadat we waren begonnen samen te werken met Kitai-san.
Min of meer om dezelfde redenen als waarom we het briefpapier maakten. We bedachten dat we een personage konden laten verschijnen om gebruikers te helpen uit te vinden hoe ze kunnen schrijven en om ze te inspireren om te schrijven en tekenen. Eerst, toen we de software opnieuw maakten voor het Nintendo 3DS-systeem en aanpasten voor SpotPass, hadden we zelfs bij Nintendo geen duidelijk idee van wat SpotPass was!
Ik vond dat we ervoor moesten zorgen dat de gebruikers beter begrepen wat we ons zelf nog niet helemaal konden voorstellen, dus het begon met de behoefte aan een personage dat dergelijke dingen op een begrijpelijke manier kon uitleggen.
Eerst dachten we aan een personage dat plotseling aan zou komen zweven, als een ballon. Later was er een soort combinatie van een vogel en een spook. Dat was zelfs een van de laatst overgebleven kandidaten!