''Is dit project wel oké?''
Let op: Vanaf 1-11-2013 zijn de SpotPass-functies van Nintendo-brievenbus stopgezet. Lees de notificatie over de SpotPass-dienst van Nintendo-brievenbus voor meer informatie.
Ik ben Takenouchi van Denyu-sha1. Ik had de leiding over het programmeerwerk voor Nintendo-brievenbus en heb zelf ook programmeerwerk verricht voor de SpotPass-functie2. 1 Denyu-sha Co., Ltd. is een spelontwikkelaar in Kyoto. Denyu-sha heeft software ontwikkeld voor het portable spelsysteem Pokémon Mini, meegewerkt aan de ontwikkeling van Nintendo Zone en Demae Channel (beschikbaar in Japan), en naast Nintendo-brievenbus heeft het bedrijf ook de Spelnotities-functie voor het Nintendo 3DS-systeem ontwikkeld. Het bedrijf werd opgericht in 2002. 2 SpotPass is een functie van het Nintendo 3DS-systeem die na activatie verschillende soorten informatie en inhoud ontvangt, wanneer het systeem zich in de buurt van een draadloos toegangspunt bevindt.
Ik ben Kondo van Denyu-sha. Ik had de leiding over het hoofdontwerp en was daarbij voornamelijk betrokken bij het ontwerp van de UI (gebruikersinterface).
Ik ben Kitai, ook van het departement voor netwerkzaken. Ik had de leiding over het ontwerp van het briefpapier. Ik kwam er tegen het einde van het project bij.
Kitai-san, hoe lang is het geleden dat je op het departement voor netwerkzaken kwam te werken?
Toen Kitai-san kort voor het einde van dit project erbij kwam, veranderde er het een en ander, nietwaar?
Ik kom daar later nog op terug. Imai-san, kun jij me vertellen welk pad deze software heeft gevolgd?
Zeker. Oorspronkelijk begon het kort na de lancering van het Nintendo DSi-systeem3 (in Japan), in november 2008. We hadden het erover dat er niet veel downloadbare software voor was. 3 De Nintendo DSi werd in november 2008 gelanceerd in Japan en in april 2009 in Europa. Het is een handheld spelsysteem in de Nintendo DS-serie met talloze functies, zoals Nintendo DSi Camera en Nintendo DSi Sound. Gebruikers kunnen hun systeem via het internet met de Nintendo DSi Shop verbinden om downloadbare software te kopen.
Onze lezers zullen het misschien nogal vreemd vinden om te lezen dat die discussie over hoe weinig software er was voor de Nintendo DSi, heeft geleid tot deze software voor de Nintendo 3DS (lacht).
Voordat het idee van een geïllustreerd dagboek ontstond, had ik me bedacht hoe geweldig het zou zijn om de ontwikkeling van een kind bij te kunnen houden, zoals in een babydagboek, om het later, als het kind volwassen zou zijn, aan hem of haar te geven. En Iwata-san, jij had het toen altijd over ‘mijn DS’. Als je je eigen gevoelens of sentimenten investeert in iets wat belangrijk voor je is, wordt datgene een belangrijke schat — het wordt ‘mijn’ ding. Toen we vervolgens het idee voor een geïllustreerd dagboek kregen, herinnerde ik me dat mijn oudere zus sinds de geboorte van haar kind al tien jaar een dagboek bijhield. Wat zij had gedaan was precies wat ik had willen doen, maar dan met een babydagboek. Met een stylus en een geïllustreerd dagboek kon je dat ook doen.