Everyone Decides Together
What else did you pass back and forth with Nintendo as you moved forward with Beat the Beat: Rhythm Paradise?
We tried not to focus too much on competing. There are a few two-player games included, but basically, I hope one person will play, with others looking on.
Even when just one person is playing this game, it’s fun - as if the people watching are playing, too. So there was no need to make everything for simultaneous play by multiple people.
That’s right. And we paid attention to sound effects that would have an impact and get stuck in your head. When your mum passes by and hears the voices in the game, I want her to say, “What in the world are you doing?” (laughs)
That’s the charm of sound effects that drag in people who just happen along. Is there anything you did in past games that you changed this time?
One key point this time is how there are so many elements to please bystanders. Another thing I sensed about Beat the Beat: Rhythm Paradise is a dynamic contrast between large and small.
Wow, that’s unusual. Within the larger framework established by Tsunku-san, if I could put it this way, it seems like everyone all did whatever they wanted, adding in various elements.
But it’s really interesting. Say, I thought I’d made Western food, but they were adding in all kinds of Chinese food or a Japanese-style sauce, so I was like, “What is this?!” (laughs)
I didn’t mind too much, though. I’m not sure why, but that was extremely interesting.
It was that way for me, too. A song would have a European air, but the visuals would be Chinese in style. I’d be surprised and think, “Does a game in which you wear a kimono and swing a sword really suit this music?” But Tsunku-san didn’t mention the graphics, so we worked all the way to the end, thinking, “Doesn’t he think anything is off about this?”