You get used to it after a few times, but the first time Yone-san told me to shout, I didn’t know what to do.
There’s also a game called Love Rap . I did my best to project a spirited voice, but when we showed it to Tsunku-san, he said, “It doesn’t have bounce!”
If it did have bounce, (tapping the table) it would have rhythm, like ♪takka-takka, takka-takka, but instead it just droned evenly, like ♪taka taka taka taka.
If it had bounce, the sounds ♪i-n-to-you, i-n-to-you, would come out ♪iin-to-you, iin-to-you, but they weren’t.
Without that, it would just be a bizarre game. For example, if even one “In to you!” doesn’t have rhythm, the game would lose what’s good about it.
So no matter how late Takeuchi-san stayed working on it, if it didn’t bounce, you couldn’t use it.
If I’d known he pulled an all-nighter, though, I might have been like, “Hmm…maybe it’s okay?” (laughs) But because of the distance between Tokyo and Kyoto, not a lot of information flows back and forth, so you say, “This doesn’t bounce,” and that’s the end of it. That kind of brusqueness can be a good thing sometimes.
It was a single blow. The moment he heard it, Tsunku-san’s mood darkened a little and he said, “This doesn’t bounce!” (laughs)
That’s right. When Tsunku-san says, “It doesn’t go like that,” he taps on the desk. When you hear that beat, or the beat of footsteps, you naturally pick up how it falls.
I think one good aspect unique to the series is the “remix” element, in which the rhythm switches from one to the next. What makes the difference between people who have trouble with the remixes and people who master them?