Iedereen mag meebesluiten
Wat heb je nog meer uitgewisseld met Nintendo tijdens de ontwikkeling van Beat the Beat: Rhythm Paradise?
Als je het tegen iemand opneemt, ga je helemaal op in je eigen spel, zodat je het niet merkt als de ander er een potje van maakt – wat nou juist het leukste is!
Zelfs wanneer slechts een enkele persoon dit spel speelt is het leuk – alsof de toeschouwers toch meedoen. Dus was het niet nodig om alles zo te maken dat het tegelijkertijd door verschillende mensen gespeeld kon worden.
Dat klopt. We hebben ook gelet op de impact van de geluidseffecten, dat je ze niet kunt negeren. Als je moeder langsloopt en de stemmen in het spel hoort, wil ik dat ze zegt, “Waar ben je in hemelsnaam mee bezig?” (lacht)
Dat is de charme van geluidseffecten, dat ze passanten bij het spel kunnen betrekken. Is er nog iets wat je dit keer veranderde ten opzichte van de vorige spellen?
Dit keer is het een voornaam punt dat er zoveel elementen zijn om toeschouwers te vermaken. Iets anders wat me opviel aan Beat the Beat: Rhythm Paradise is een dynamisch contrast tussen groot en klein.
Wauw, dat is ongebruikelijk. Binnen het algemene kader dat Tsunku neerzette, lijkt het alsof iedereen kon doen wat hij wilde, op verschillende manieren, als ik het zo mag stellen.
Het was zeer interessant. Alsof ik Westers eten bereidde, en zij er steeds allerlei Chinees voedsel aan toevoegden, of een Japanse saus. Dus ik had zoiets van, “Wat is dit?!” (lacht)
Je maakt iets uit de Franse keuken, maar zij serveerden het met een pittige Chinese saus.