Look for the Link Cable icon on Game Paks that support this accessory.
Unite with other Game Boy owners with a Game Boy Link Cable. Depending on the compatible game, you can swap high scores with a friend, trade Pokémon, or play simultaneously for top-notch two-player action (you and your friend will each need a copy of the game for all these benefits). This cable is not compatible with Game Boy Advance. Using the Game Boy Universal Game Link Cable, two Game Boy Pockets/Game Boy Colors or one original Game Boy and one Game Boy Pocket can connect without any additional adapters.
Get snap-happy and turn your Game Boy into a digital camera with the incredible Game Boy Camera. Slotting neatly into the Game Boy's game slot, this clever add-on allows you to take black-and-white pictures with the simple press of a button - then clip, cut, merge and even add Nintendo characters to your photos with the built-in tools. Create animations by stringing snaps together, print your pictures with the Game Boy Printer... the only limit is your own imagination!
No need for a dark room or local chemist to develop your Game Boy Camera snaps - just plug in the Game Boy Printer and print out your favourite poses. Plus, many Game Boy games can send screenshots, character pictures and high score lists to the Game Boy Printer. Peel the backing off your printouts and the sticky-backed behind means anything you print can become a sticker.
One roll of white Game Boy Printer paper, one roll of yellow and one roll of blue, all backed with sticky glue so you can place your printouts on walls, fridges, Nintendo systems or anywhere you please. Each roll can print 180 individual pictures, giving you enough paper for 540 printouts!
As the name suggests, the Transfer Pak allows data, high-scores, characters and other data to be transferred between your Game Boy Color Game Paks and Nintendo 64 Game Paks. There's little that beats the thrill of transferring your Pokémon from Game Boy Color to Nintendo 64 and cheering them on as they clatter with friends' monsters in breathtaking 3D. Magic!