Metroid Dread
An updated version of the free demo of Metroid Dread is now available. Descend into the depths of planet ZDR in either Normal or Rookie Mode and get a taste of Samus Aran's latest mission, culminating in a battle against the huge beast Corpius!
New difficulty and Boss Rush modes have arrived in a free update, available now!
On a remote alien planet, a mechanical menace awaits that will push even the galaxy’s greatest bounty hunter to her limit. Join Samus Aran on her deadliest 2D adventure yet in Metroid Dread on Nintendo Switch.
To complete Samus’ mission, navigate your way through the depths of a sprawling planet full of unique environments, perilous danger and mysterious secrets. Use new and familiar abilities to traverse these labyrinths, consult the map to find your way and dispatch hostile enemies in your path using powerful weapons.
As you freely explore the planet, you’ll encounter locked doors, ledges out of reach and areas too hazardous for Samus to safely venture into. By acquiring power-ups and upgrades, you’ll not only overcome these obstacles, but also discover new paths and shortcuts through the environment.
Samus always has her trusty Arm Cannon to hand but as she explores planet ZDR, she’ll discover additional weapons and abilities that’ll help her uncover the truth about her mission.
Lurking within designated E.M.M.I. Zones around the planet, these deadly machines are always on the hunt. Explore areas where E.M.M.I. are active carefully to avoid detection – if you’re spotted, the chances of survival are slim so get ready to run!
You can also face off against the toughest battles from Samus' mission one after another in Boss Rush mode*. Complete the game on any difficulty to unlock Boss Rush, or complete Dread Mode and give yourself the ultimate challenge with the ultra-tough Dread Rush!