Shattered dreams
Based on the Team Kirby Clash minigame in Kirby: Planet Robobot, this expanded, standalone version is an all-out brawl!
The peaceful Dream Kingdom is under attack from a sudden onslaught of enemies! Combine the might of four puffball heroes and embark on daring quests for up to four players via Local Play, or with computer-controlled team-mates.
Equip Team Kirby with powerful weapons and armour, master each of the unique fighting roles, and restore peace to the Dream Kingdom by defeating infamous foes from the Kirby universe! Can you become the ultimate heroes?
There are four distinct roles to choose from, each with their own special perks and abilities.
Sword Hero: Agile and blessed with a varied array of attacks, the Sword Hero is the ultimate all-rounder.
Doctor Healmore: Doctor Healmore can restore the health of your party. When the going gets tough, you’ll be glad the doctor’s in the house.
Beam Mage: Bring time to a standstill and overwhelm enemies with the Beam Mage’s marvellous magical powers.
With four heroic missions to complete in every quest, stern challenges await even the most battle-hardened of players – clear a level while playing as a particular role, or put in a show-stopping performance to earn a coveted Platinum Medal.
Keep an eye out for magical Power Tablets during battle! If every member of your party manages to pick one up, you’ll unleash a devastating Team Meteor attack that will leave the enemy stunned for a few seconds – and a lot worse for wear!
Once a quest is complete, you can enjoy the spoils of victory! Collect various types of fragments to craft powerful armour and weapons at the Shoppe, gain experience points to level up your brave warriors, and earn a variety of medals depending on your performance in battle.
Kirby’s well known for inhaling all sorts of things, but this time glittering Gem Apples are at the top of the menu. These tasty morsels can help you unlock new quests and revitalise your tuckered troop in an instant!