Tominaga-san, wat dacht je toen je de taak kreeg om plaatsen te creëren die leuk moesten zijn om meerdere keren te spelen? En hoe heb je dat geprobeerd te bereiken?
Om een voorbeeld te noemen: zelfs al betreedt Link dezelfde plek nog een keer, dan heeft hij de tweede keer meer voorwerpen, dus is er een nieuwe spelervaring mogelijk. Eerder sprak Fujibayashi-san over het gebruik van bommen bij de vulkaan, maar de volgende keer dat je ernaartoe gaat, heb je de boog. Het is een spelomgeving met hoge en lage punten, dus je kunt van grote afstand op vijanden schieten. En deze keer moet je verdergaan terwijl je een bepaald personage beschermt.
Dat klopt. Je kunt jezelf beschermen met een schild, maar dat werkt niet als je iets anders moet beschermen. En deze keer krijg je te maken met Bokoblins met pijl en boog. Als Link een pijl afschiet, zullen ze terugvechten. Ik denk dat het ons goed is gelukt om het gevoel te creëren van een gevecht waarbij iedere partij dekking zoekt in de schaduw, schiet en beschoten wordt.
Je hebt de landvormen in je hoofd zitten en die bekendheid komt van pas tijdens het spelen.
Ja. Oké, ik wil graag afsluiten door elk van jullie te vragen om, vanuit het oogpunt van jullie eigen werk, te vertellen wat jullie de spelers aanraden. Zullen we verdergaan met jou, Tominaga-san?
Princess Zelda is natuurlijk aandoenlijk (lacht), maar om Ghirahim nog eens aan te halen, we hebben er veel moeite in gestoken om nieuwe spelmogelijkheden te creëren met gebruik van Wii MotionPlus, dus hoewel hij zich misschien niet makkelijk laat verslaan, hoop ik dat spelers goed op zijn bewegingen zullen letten en hem zullen overwinnen!
Ja. Ik heb net zoveel gevoel in Ghirahim gestopt als in de Bokoblins, dus ik hoop echt dat mensen veel plezier aan hem zullen beleven.
Ik heb vijanden gemaakt, dus ik hoop dat spelers volledig op zullen gaan in de gevechten die alleen mogelijk zijn met Wii MotionPlus. En behalve je zwaard, kun je ook het schild gebruiken als een vijand aanvalt. Je kunt je er simpelweg mee verdedigen, maar als je er gewend aan raakt, hoop ik dat je een Shield Bash zult proberen, om een probleem in een kans te veranderen. En dankzij het enthousiasme van de planners, programmeurs en ontwerpers reageren de vijanden op allerlei verschillende manieren, dus maak alsjeblieft gebruik van het complete aanbod aan voorwerpen om met ze te vechten. Sommige vijanden zullen reageren op manieren die je je nooit voor had kunnen stellen, dus ik denk dat je dat wel leuk zult vinden.