Nu wil ik dat jullie praten vanuit je eigen standpunt, als degene die de spelwereld hebben gemaakt tegen de mensen die het spel nog niet goed begrijpen, over wat voor soort spel The Legend of Zelda: Skyward Sword is en wat je er goed aan vindt. Asuke-san, zou je willen beginnen?
Zeker. Zelfs iemand als ik, die niet zo goed was in The Legend of Zelda-spellen, kon makkelijk in de spelwereld komen en eraan gewend raken, dus het bleek een leuk spel te zijn. Voorheen hoorde ik mensen om me heen vol passie vertellen over hoe geweldig The Legend of Zelda is, maar toen vond ik de gameplay te moeilijk en kon ik er maar moeilijk van genieten. Maar met Skyward Sword kun je bewegen hoe je wilt, dus ik kon op natuurlijke wijze genieten van de gevechten tegen vijanden en het oplossen van puzzels. Nu ben ik op datzelfde punt gekomen dat ik vol passie kan vertellen over The Legend of Zelda.
Gebeurde dat omdat jij, die niet goed was met The Legend of Zelda-spellen, er veel moeite voor deed?
Ik deed er niet zo heel veel moeite voor maar speelde het gewoon en plotseling bereikte ik dat punt. Het maakt gebruik van de Wii MotionPlus, dus het spel heeft geen ingewikkelde knoppencombinaties nodig. Daardoor is het makkelijk te begrijpen voor beginnende spelers. Je kunt dus in het spel komen zonder het gevoel dat de besturing moeilijk is. Ik besefte dat ik beter werd toen ik verder speelde. Ik ging ook langzaam genieten van puzzels oplossen. Zelfs iemand die ooit Super Mario Bros. heeft gespeeld, kan langzaam goed worden in de besturing en plezier hebben in The Legend of Zelda, dus ik hoop dat mensen het zullen spelen.
Asuke-san was het type Mario-speler, en ik was een Pikmin-speler. Maar ik heb langer aan The Legend of Zelda gewerkt.
Ja. (lacht) Deze keer hebben we het bos gemaakt met het idee dat je er vaker zou komen, maar dat is eigenlijk iets wat we in de Pikmin-serie hebben gedaan, en de Temple of the Ocean King in The Legend of Zelda: Phantom Hourglass is vergelijkbaar.
Je gaat de Temple of the Ocean King meerdere keren in. Hoe vaker je er komt, hoe dieper je erin kunt.
Dat klopt. Pikmin had 30 dagen en de verdeling van de wezens veranderde elke dag, en ze groeien op. Ik hoop dat men zal genieten van hoe tijdens de voortgang van het verhaal het bos verandert in The Legend of Zelda: Skyward Sword. De laatste keer dat je het bezoek, gebeurt er iets ongelooflijks.
Ik denk dat veel mensen The Legend of Zelda zien als Europese, middeleeuwse fantasy. Maar in dit spel zitten robots.
Dat klopt. (Lacht) We vragen vaak wat de essentie van Zelda is, en ik denk dat één aspect is dat het diep genoeg is om alles aantrekkelijk te maken. Het is het soort spel dat je met een conceptuele vrijheid kunt maken, dus allerlei soorten mensen komen met ideeën, en veel leuke ideeën komen erin terecht. Het resultaat is dat het spel erg vol zit, waar we het al over hadden. Je kunt dit spel intuïtief spelen met Wii MotionPlus, dus ik hoop dat mensen het zullen spelen.