Wat had je naast een fantasierijke sfeer en veel levende wezens nog meer in gedachten toen je het bos maakte, dat het eerste speelveld is?
Ik probeerde het terrein driedimensionaler te maken dan voorheen in de serie. Ik heb het zo gemaakt dat je de eerste keer gewoon de weg kunt volgen, maar als je op verkenning gaat, je naar allerlei plekken kunt gaan, en dan kun je gewoon rechtstreeks ergens naartoe gaan. Je gaat er vaak doorheen.
Maar als je het terrein van het eerste spel driedimensionaler maakt, verdwalen de spelers misschien. Ito-san, wat dacht je toen je Hiramuki-sans terrein zag?
Als je het spel echt speelt, is het terrein inderdaad driedimensionaler en ingewikkeld. Maar er is een functie die Dowsing heet. Als je dat gebruikt, vertelt het je welke kant je nu op moet.
Link daalt neer naar het land en zoekt naar Zelda. Het toont je de algemene richting waarin je heen moet .
Dat noemen ze wichelroedes, en het eerste wat we dachten, was dat het leuk zou zijn om met de Wii-afstandsbediening Plus te doen. Als je The Legend of Zelda maakt, zijn er een paar dingen waar je voorzichtig mee moet zijn. In 3D kun je makkelijk verdwalen. Als je ergens heen moet gaan, denk je onderweg...
Precies! (lacht) Tot nu toe hebben we herkenningspunten gemaakt die je van ver kon zien of hebben we iets anders bedacht om de spelers niet te laten verdwalen, maar door de wichelroede hoeven we dat niet te doen. Een andere methode om te voorkomen dat iemand verdwaalt, is de Beacon, die als een rooksignaal werkt.
Het terrein is een beetje driedimensionaal, dus zelfs als je rechtdoor gaat, kan een muur of iets anders de weg blokkeren.