Nu wil ik eens iets doen wat ongebruikelijk is voor “Iwata vraagt”. We hebben Skyward Sword honderden uren laten spelen door enorm veel debuggers.
Toen ik dat hoorde, raakte in bijzonder geïnteresseerd in de gevoelens die ze hadden tijdens het debuggen. Het liefst had ik ze allemaal hier uitgenodigd, maar dat is niet haalbaar.
Dus stelde ik voor dat ze hun meningen en reacties zouden opschrijven om op die manier virtueel deel te nemen aan deze aflevering van “Iwata vraagt”.
Een soort aflevering van “Iwata vraagt: Mario Club.6“ 6Mario Club Co., Ltd.: Verzorgt het debuggen en testen van Nintendo-software tijdens de ontwikkeling ervan.
Precies. We ontvingen commentaar van Mario Club Co., Ltd. in Japan en van verschillende mensen die zijn betrokken bij het debuggen en vertalen in Amerika, Europa en Zuid-Korea. Ik wil sommige van die commentaren graag voorlezen en bespreken.
"Dit spel werd interessanter en frisser naarmate ik het vaker speelde – tijdens mijn tweede en derde keer. Het fascineert me hoe moeilijk dat valt te verklaren."
"Er zijn verschillende manieren om puzzels op te lossen, maar het verbaast me altijd als ik een nieuwe manier vindt om een vijand te verslaan. Als ik de manier verander waarop ik dingen doe, of dingen in een andere volgorde doe, of toevallig een andere beweging maak, ontdek ik steeds weer nieuwe dingen."
Komt dat misschien doordat de Wii-afstandsbediening Plus7-controller de expressiviteit en variatie van het spel vergroot? 7Wii-afstandsbediening Plus: Een verbeterde versie van de Wii-afstandsbediening met ingebouwde Wii MotionPlus-technologie. Uitgebracht in november 2010.
Dat denk ik. Er is een eindeloos aantal combinaties mogelijk, dus als je het vaker speelt, verbeteren je vaardigheden en ga je vanzelf andere dingen doen op dezelfde plaatsen. Door nieuwe dingen te proberen, ontdek je weer andere nieuwe dingen.