In Wii Sports Resort gebruiken we Mii-personages. Die zijn gemakkelijk te maken. Maar Link heeft een realistisch lichaam.
Dat klopt. En bij het zwaardvechten in Wii Sports Resort gebruik je stokken, dus het maakt niet uit in welke richting je zwaait, als de baan maar goed is. Maar Link heeft een zwaard vast. Je kunt hem niet een vijand laten uitschakelen met de vlakke kant van zijn zwaard.
Aha, ik begrijp het. Als de rand niet in de richting van de zwaai staat, ziet die knappe Link er nogal dom uit.
Eerst waren we te zeer bezig om de menselijke bewegingen waarheidsgetrouw na te bootsen. Link zag er nog steeds niet zo cool uit, dus besloten we dat het nodig was om op sommige onderdelen vals te spelen.
Met andere woorden, zelfs als zijn beweging op een bepaalde manier niet helemaal realistisch is, strijken je hersenen dat glad.
Dat klopt. Links beweging zag er zo natuurlijker uit. We wisten dat het zwaardvechten wel zou lukken. Bovendien konden we het zwaard in de gewenste richting zwaaien en kwamen we het op punt dat we dachten: “Uit welke richting zal ik zwaaien?” tijdens een gevecht met een vijand. Maar er is een heel moeilijke baas die Ghirahim heet en je gedachten kan lezen.
Op de Nintendo 3DS Conference 20117 zei Miyamoto dat hij daar problemen mee had. 7Nintendo 3DS Conference 2011: een Nintendo 3DS-presentatie die op 13 september 2011 in Japan gehouden werd.