Noot van de redactie: dit interview bevat videobeelden van de Japanse versie van het spel. In Europa zal het spel beschikbaar zijn in Europese talen.
De Legend of Zelda-spellen zitten altijd vol met speciale elementen en zo moet ‘Iwata vraagt’ ook zijn, dus deze keer wil ik het over zowel de vulkaan als de vijandelijke monsters hebben. Willen jullie je allemaal even voorstellen en vertellen waar jullie bij dit spel aan gewerkt hebben? Behalve natuurlijk Iwata vraagt: The Legend of Zelda: Skyward Sword.
Natuurlijk. Ik ben Tominaga van de afdeling voor analyse en ontwikkeling van entertainment (EAD). Ik heb voornamelijk aan de spelomgeving met de vulkaan gewerkt en aan de planning van de kerkers.
Ik ben Oyama van EAD. Ik heb ondersteuning verleend aan de ontwerpers en aan verschillende effecten gewerkt.
Oké, Fujibayashi-san, er is een spelomgeving met een vulkaan. Waarom hebben jullie besloten een vulkaan te maken?
We hebben de spelomgeving met het bos, waar we het de vorige keer over hadden, gemaakt op basis van een platte vorm. Maar een spelomgeving die gebruikmaakt van hoge en lage punten zou ook een grote verscheidenheid aan spelmogelijkheden bieden. Een berg was daar de meest logische plek voor.
Als je het over The Legend of Zelda hebt, denk ik aan het oude, vulkanische gebied van Death Mountain. We kozen een vulkaan omdat dat allerlei ideeën bood voor de spelervaring.
Het biedt allerlei mogelijkheden. Dus waar begon je mee toen je de leiding kreeg over de vulkaan, Tominaga-san?
Inderdaad. Met de sprint kun je zelfs tegen steile hellingen op klimmen. Ik wilde het zo maken dat je, als je dat deed, van een hoge plek naar beneden kon kijken.