Sin and Punishment: Successor of the Skies
Deze speelhalachtige Japanse cultgame is verdeeld in hoofdstukken die het mysterieuze verhaal vertellen van Isa Jo en Kachi, twee dappere personages die in buitenaardse omgevingen voor de mensheid strijden. Beide personages kunnen loskomen van de grond met jetpacks en hoverboards om zich met duizelingwekkende manoeuvres door de lucht te verplaatsen. Ondertussen bestrijden ze de hordes vijanden met geweren, zwaarden en krachtige bommen.
Elk level staat bol van de explosieve actie, en stuurt tal van vijanden, waaronder de reusachtige eindbazen die Commanders worden genoemd, in een bepaalde volgorde richting de speler. Om de best mogelijke scores te halen, is het de kunst om deze volgorde te bestuderen, zodat je precies weet waar de volgende golf vijanden op zal duiken.
De hectische actie laat zich perfect besturen met zowel de Wii-afstandsbediening als de Classic Controller en de Nintendo GameCube Controller. Het spel leent zich ook uitstekend voor gebruik van de Wii Zapper, waarmee de snelle, knallende actie misschien wel het best tot zijn recht komt. Naast het actierijke avontuur voor een enkele speler, is er ook een coöperatieve stand waarin een tweede speler kan helpen de vijanden uit beeld te schieten. Via de Nintendo Wi-Fi Connection kunnen spelers hun beste scores vergelijken met andere spelers in internationale klassementen.
Het scoresysteem in Sin and Punishment: Successor of the Skies daagt spelers uit elk level en de golven vijanden nauwkeurig te bestuderen om de best mogelijke scores te kunnen halen. Spelers worden beloond door opeenvolgende vijanden te raken en zelf zo weinig mogelijk schade op te lopen. Buitengewone acties, zoals het uitschakelen van een groot aantal vijanden achter elkaar, leveren extra punten op.
Dit spel geeft de liefhebbers veel gespreksstof, want er zijn talloze geheime spelelementen te ontdekken, zoals de beste manieren om bepaalde vijanden uit te schakelen of technieken voor gevorderden die worden beloond met speciale medailles.