Help Link te ontsnappen van een vreemd eiland in The Legend of Zelda: Link's Awakening voor de Nintendo Switch. Raak bevriend met allerlei kleurrijke personages, vecht tegen legio vijanden en verken eigenaardige kerkers in dit klassieke avontuur dat in een charmant nieuw jasje is gestoken!
Link belandt midden op zee in een zware storm en spoelt aan op een mysterieus tropisch eiland met eigenaardige inwoners.
Om huiswaarts te keren moet onze koene held magische instrumenten zien te vinden om de slapende Windvis te ontwaken.
De bewoners van Koholint zijn zonder meer vreemd te noemen, maar ze zijn ook erg vriendelijk en behulpzaam. Laten we eens kennismaken!
Deze wijze oude vogel heeft altijd goede raad voor je. Sla zijn adviezen niet in de wind!
Ulrira kent het eiland op zijn duimpje. Hij is ietwat schuchter, dus je kunt hem het beste telefonisch benaderen.
Deze dame is liefhebber van… Chain Chomps?! Da's gek. Hoe dan ook, deze heet BowWow en doet blijkbaar geen vlieg kwaad!
Dampé houdt ervan om naar spullen te graven en het lijkt erop dat hij een grote ontdekking heeft gedaan! Wil je zien wat precies?
Link moet de Windvis zien te ontwaken en daarvoor moet hij de nodige kerkers doorkruisen die zich op het eiland bevinden. Doorloop deze doolhoven kamer voor kamer, waarbij je breinbrekende puzzels moet oplossen, gevaarlijke valstrikken moet ontwijken en de huiveringwekkende monsters moet verslaan die er ronddolen.
Is dat… een Goomba? En dat ronde personage ziet er ook bekend uit, nietwaar? Dit eiland zit echt vol verrassingen.