The Legend of Zelda: Link's Awakening
Help Link escape a strange land in The Legend of Zelda: Link’s Awakening for Nintendo Switch. Befriend a colourful cast of characters, battle myriad monsters and explore perilous dungeons in this classic adventure – reimagined in a charming new art style!
Buffeted by a storm, Link washes ashore a mysterious tropical island with many strange inhabitants.
To find his way home, our brave hero must seek out magical instruments across the land to awaken the slumbering Wind Fish.
The locals of Koholint might seem pretty odd, but they’re a friendly bunch who’ll aid Link’s quest. Let’s get to know some of them!
A kind-hearted chap with a fondness for mushrooms and an insatiable appetite to boot!
A wise old bird with no shortage of advice to impart. Be sure to listen to what he has to say!
No one knows the island quite like Ulrira. He’s a tad shy in person though, so give him a phone call if you need some guidance.
This madam is a fan of…Chain Chomps?! How strange. Hmm, well, this one is called BowWow and is harmless…apparently!
No one loves digging stuff up more than Dampé, and it looks like he’s made quite the discovery! Wanna see?
Link’s quest to wake up the Wind Fish will see him trek to numerous dungeons scattered across the island. Navigate these labyrinths room-by-room, solving perplexing puzzles, outwitting tricky traps, and battling the fearsome monsters that dwell within.
Is that…a Goomba? That round character looks kinda familiar too! This island certainly is full of surprises….