Exclusief voor Nintendo 3DS verschijnt Tom Clancy's Splinter Cell 3D, een handheldtitel waar veel fans van de Splinter Cell-reeks reikhalzend naar uitkijken. Deze populaire serie heeft miljoenen verkochte exemplaren op zijn naam staan en stond aan de wieg van het stealth-actiegenre, zoals we dat vandaag de dag kennen.
In Tom Clancy’s Splinter Cell 3D wordt Sam Fisher naar het Koreaans schiereiland gestuurd om de derde wereldoorlog te voorkomen. Hij begeeft zich achter de vijandelijke linies en moet onderzoeken wie de USS Clarence E Walsh, de meest geavanceerde kruiser van de VS, tot zinken heeft gebracht. Zijn onderzoek wijst uit dat zijn oorlogskameraad Douglas Shetland, Displace International en contactpersoon admiraal Otomo van de Third Echelon Information Self Defense Force (I-SDF) de belangrijkste partijen zijn achter de ramp. Zij zijn van plan om de buitgemaakte Masse Kernels te gebruiken, om zo de derde wereldoorlog te ontketenen. Sam moet hun linies zien te infiltreren en hun daden aan het licht proberen te brengen, voordat ze erin slagen om een nieuw en dodelijk wereldwijd conflict te veroorzaken.
Dankzij de geavanceerde hardware van het nieuwe Nintendo 3DS-systeem kunnen fans van Splinter Cell en stealth-actiespellen opgaan in een meeslepend 3D-avontuur en het spel spelen zoals ze nog nooit hebben gedaan.