Puzzle & Dragons Z + Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition
RPG-elementen en puzzelplezier vullen elkaar aan in Puzzle & Dragons Z + Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition, dat exclusief voor de Nintendo 3DS verkrijgbaar is. Beide games worden in één pakket aangeboden: baan je een weg door kerkers, voer het bevel over monsters en gebruik alle soorten Elemental Orbs om hordes vijanden tegen te houden!
Puzzle & Dragons Z biedt een compleet nieuw avontuur, meer dan 250 soorten vijanden die je bij je team kunt inlijven, en een uitgebreid systeem om je monsters krachtiger te maken! Breid je avontuur uit met nieuwe content om vrij te spelen en zeldzame monsters om te verzamelen!
Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition is een prachtig avontuur dat zich afspeelt in het Paddenstoelenrijk. In deze game kom je meer dan 80 personages tegen die elke echte Mario-fan meteen herkent. Het is de taak van jou en je team om prinses Peach uit de klauwen van Bowser te redden!
Puzzle & Dragons Z + Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition biedt een dubbele dosis spannende puzzelactie, die noch puzzelfans, noch RPG-liefhebbers mogen missen.
Puzzle & Dragons Z speelt zich af in het land Dracomacia, en jij speelt een kersverse drakentemmer. Daarmee behoor je tot een select clubje mensen dat monsters kan temmen met behulp van energie. Nadat je bent ingelijfd bij de Rangers, een organisatie die onderzoek doet naar draken, word je meteen in de strijd geworpen. Een kwaadaardige entiteit met de naam Paradox krijgt de vijf Skydragons in zijn macht, en leidt Dracomacia naar de rand van de afgrond! Red de Skydragons, red de wereld!
Ga op avontuur en doorzoek donkere kerkers vol doolhoven. Aan vijanden geen gebrek! Neem het op tegen tegenstanders met je eigen team van zes monsters en zoek drie of meer Elemental Orbs van dezelfde soort bij elkaar. Beweeg de Orbs binnen de tijd over het scherm om je aanvallen zo effectief mogelijk te maken.
Er zijn vijf soorten Elemental Orbs die elk een element vertegenwoordigen: vuur, hout, water, licht en duisternis. Denk strategisch na: vuur verslaat hout, hout verslaat water, water verslaat vuur, en licht en duisternis heffen elkaar op. Dankzij dit systeem kun je meer schade toebrengen of jezelf verdedigen tegen krachtige aanvallen. Met de resterende Elemental Orbs kun je combo's maken die je slagkracht vergroten!
Houd je ogen open voor Heart Orbs, die je gezondheid herstellen, en glanzende Z-Orbs, die drie keer zo veel schade toebrengen. Je moet elke soort Orb van binnen en van buiten leren kennen als je de eindbaas aan het eind van elke kerker wilt verslaan!
In Puzzle & Dragons Z zijn er meer dan 250 soorten vijanden die je kunt rekruteren, waaronder draken, ridders en zelfs demonen. Elke soort heeft een bepaalde gezondheid, aanvalskracht en genezingssnelheid, evenals een speciale eigenschap zoals een bijzondere aanval of verdedigingsmanoeuvre. Je kunt je monsters sterker maken met de ervaringspunten die je verdient tijdens gevechten. Je kunt ook Chips gebruiken die je vijanden laten vallen, waarmee je je monsters nóg krachtiger kunt maken. Ga na ieder gevecht op zoek naar eieren die de vijand heeft achtergelaten, want als je die uitbroedt, krijg je ook nieuwe monsters.
Het strategische karakter van Puzzle & Dragons komt om de hoek kijken als je je team samenstelt. Kijk zorgvuldig naar de krachten en vaardigheden van je monsters, en met name naar hun zogenaamde Leader Skills. In elk team moet je een teamleider en een helper aanwijzen, en je strategie staat of valt met de Leader Skills van deze monsters! Leader Skills zorgen er bijvoorbeeld voor dat een bepaald voorwerp een speciale aanvalsbonus oplevert, of dat je aanvallen krachtiger worden als je een bepaald aantal combo's hebt gebruikt. Heftig!
In deze game kun je je Tamer Card ruilen met anderen via StreetPass of een lokale draadloze verbinding. Met deze kaart kun je de hulp inroepen van de teamleider van een andere speler. Puzzle & Dragons Z zit ook boordevol extra content, waaronder downloadbare items om speciale kerkers met zeldzame monsters te openen en codes waarmee je speciale helpers kunt krijgen!
Op een mooie dag in het Paddenstoelenrijk duiken er merkwaardige Orbs op in het kasteel van prinses Peach. Peach vraagt Mario om deze vreemde voorwerpen te bestuderen, maar plotseling wordt de prinses ontvoerd door Bowser! De koning van de Koopa's en zijn handlangers trekken door het rijk heen, en laten overal Orbs achter... Er zit niks anders op dan Peach te reden, Bowser te verslaan en de vrede in het Paddenstoelenrijk te herstellen!