Los het op zoals een Layton!
Het verhaal begint dit keer op het moment dat Katrielle haar Layton Detective Agency opricht op Chancer Lane, vastberaden om zich te bewijzen en hopend dat de belangstelling voor haar bureau zal leiden tot aanwijzingen over haar vermiste vader. Op haar trouwe fiets verplaatst Katrielle zich door Londen, waar ze de ene na de andere onwaarschijnlijke zaak oplost. Zo raakt ze verstrikt in een raadselachtig avontuur dat uiteindelijk leidt tot de ontdekking van een samenzwering van miljonairs.
Gelukkig staat Katrielle er niet alleen voor! Monty Peynful, een jonge student van Gressenheller, werkt als assistent in haar bureau. Het team wordt al snel uitgebreid als Sherl, een pratende hond, zich aandient als eerste klant van Katrielle en later haar trouwe maatje wordt.
Gebruik het touchscreen om je omgeving te verkennen, praat met personages, ontdek puzzels of zoek de verborgen hint coins die je kunnen helpen als het écht niet meer lukt. Er zijn ook speciale coins verborgen in je omgeving waarmee je allerlei nieuwe outfits kan vrijspelen, puur en alleen om Katrielle er tiptop uit te laten zien tijdens haar speurwerk. En het wordt nog beter: bij elke outfit hoort een speciale puzzel!
Puzzels zijn niet het enige dat London te bieden heeft. Ontdek collectibles tijdens je speurtochten of keer terug naar het Layton Detective Agency om het interieur naar wens aan te passen. Muren, tapijten, tafels, en nog veel meer! In het Layton Museum kun je museumpunten – te winnen via de dagelijkse bonuspuzzels – inwisselen voor memorabilia. Hiermee kun je een groots archief opbouwen van objecten uit de voorgaande avonturen van Katrielle's vader: Professor Layton.
Als je hersens om wat ontspanning vragen, probeer dan een trio van extra minigames: verfijn heerlijke diners voor kieskeurige klanten, herschik een winkel om voorraad te verkopen of leid Sherl naar buiten in zo weinig mogelijk zetten. Je kunt ook in de Case Codas duiken om verhalen te lezen die parallel lopen met jouw avontuur.
Maak kennis met een nieuwe heldin en nieuw tijdperk voor de Layton-serie. Ontrafel de meeste puzzels ooit in een Layton-game, praat met kleurrijke personages, voer tal van hilarische dialogen en beleef een intrigerende nieuwe verhaallijn! Zullen Katrielle en haar vrienden erin slagen haar vermiste vader te vinden?