Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney
De mysterieuze Maeve wordt in Londen achternagezeten door een eigenaardige kracht. Ze schakelt de hulp in van de legendarische puzzelspeurneus professor Layton en zijn assistent Luke Triton. Voordat het tweetal heeft uitgevonden wat er aan de hand is, wordt Maeve plotseling ontvoerd. Layton en Luke zetten de zoektocht naar Maeve in. Ze stuiten op een vreemd boek en worden getransporteerd naar de bizarre middeleeuwse stad Labyrinthia. Over deze plek wordt gezegd dat er heksen en magie zijn!
Ondertussen worden ook de buitengewoon getalenteerde advocaat Phoenix Wright en Maya Fey, een spiritueel medium in opleiding, naar Labyrinthia geteleporteerd als ze tijdens een zakenreis in Londen hetzelfde boek ontdekken. Als Phoenix beseft dat Maeve voor het gerecht moet komen op verdenking van hekserij, besluit hij haar als advocaat te verdedigen. Terwijl Phoenix zich de bizarre wetten van het land eigen maakt, probeert professor Layton de mysteries van Labyrinthia te ontrafelen. Kunnen deze twee experts op hun vakgebied lang genoeg samenwerken om het tij te keren? Haal de onderste steen boven in Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney, alleen voor de Nintendo 3DS!
In dit spel komen twee unieke speelstijlen samen. Onderzoek de mysteries van Labyrinthia, los puzzels op en strijd voor gerechtigheid in de rechtszaal! Professor Laytons expertise wordt danig op de proef gesteld terwijl hij de stad verkent, aanwijzingen vindt, puzzels oplost en het gesprek aangaat met de mysterieuze bewoners. Ondertussen verdedigt Phoenix Wright met alle macht zijn cliënt in een rechtszaal zoals hij die nog nooit gezien heeft. In deze rechtszaken over hekserij blijken de wetten en logica van een geheel andere orde. Phoenix moet kruisverhoren voeren en soms zelfs meerdere personen tegelijk ondervragen om tegenstrijdigheden te ontdekken!
In Labyrinthia zijn hintmuntjes verspreid. Zit je ergens vast, bijvoorbeeld bij een pittige puzzel of een geniepige getuige, dan kun je deze inwisselen voor een bruikbare hint zodat je weer een stapje dichter bij de oplossing komt. Door te wisselen tussen de twee speelstijlen kun je dubbelop genieten van beide werelden om uiteindelijk deze opmerkelijke rechtszaak vol bovennatuurlijke elementen, verrassingen en plotwendingen tot een goed einde te brengen. Als de puzzelprofessor en de geslepen advocaat de handen ineenslaan, is er geen raadsel meer dat de waarheid kan verhullen!