Ebisu, je hebt Skip Skimmer gemaakt, maar was er nog een ander spel dat je inspireerde?
Voor mij was dat Teeter Targets . Het is verslingerend en je blijft het spelen. Net als Tanks!27 Ik heb altijd van dat soort spellen gehouden. 27Tanks!: een minigame uit Wii Play waarin de speler een tank bestuurt. Hij vuurt granaten af en legt mijnen om vijandelijke tanks te verslaan.
Wij werden in werkelijkheid geïnspireerd door Tanks!, en gebruikten in Teeter Targets een achtergrond van stenen. Ik wilde een spel met een stilstaand beeld, dat er net zo grappig uitzag als Tanks!
Ik vind het leuk dat iedereen een andere minigame noemt. Doorgaans noemen mensen één bepaald spel, maar als ik mensen in het bedrijf naar de prototypen vroeg, werden verschillende favoriete minigames genoemd. In elke minigame wordt een unieke besturing met de Wii-afstandsbediening Plus gebruikt. Welk spel inspireerde jou, Eto?
O, de timing van mijn sprong. Daarna kijk je naar de richting van de wind en bepaal je of je de wind volgt of rechtdoor gaat. De wind is ook van invloed bij echte sprongen, dus het is een combinatie van kansfactoren en je eigen vaardigheden.
Het spel dat ik het vaakst speelde was Star Shuttle. Het sluit aan bij mijn eigen interesses. Ik heb dertig levels gespeeld en dacht, ‘Is dit niet een beetje te moeilijk?’ (lacht).
Het hoge moeilijkheidsniveau is je op het lijf geschreven. En ik vermoed dat je de vereiste precisie ook kon waarderen.
Ja. De precisie van de besturing vond ik erg goed, net als de manier waarop je een ander level kunt selecteren als je er een hebt voltooid. Daarom hebben we op het allerlaatste moment een levelkeuzesysteem toegevoegd aan Trigger Twist.
Dus zonder Star Shuttle was het in Trigger Twist niet mogelijk geweest om een level te selecteren?
We wilden die functie eigenlijk niet toevoegen. Je begon het ruimtestation stap voor stap op te bouwen, dus we konden ons niet voorstellen dat je halverwege kon beginnen. Uiteindelijk hebben we de levelkeuze toegevoegd omdat we dachten dat mensen bepaalde levels opnieuw zouden willen spelen.
Op die manier was het leuk om onze minigame te maken, terwijl we zagen hoe de ontwikkeling in andere bedrijven verliep.