Wat voor projecten hadden jullie in gedachten toen jullie de prototypen maakten? Laten we beginnen met Ohshima van Arzest.
We hadden acht ideeën, waarvan we drie prototypen maakten – Cone Zone , Spooky Search en Jump Park . Die minigames zijn allemaal in het uiteindelijke spel verwerkt. De prototypen waren praktisch hetzelfde als de versies in het definitieve product, maar we hebben eindeloos veel aanpassingen gemaakt. Het was een strijd tot op het allerlaatste moment.
In het begin verliep het soepel, maar het lukte ons maar niet om het af te ronden, en langzaam maar zeker haalde iedereen ons in.
Dus de bedrijven probeerden de minigames ook als eerste af te hebben. En jij, Naka?
Toen Nintendo twee jaar geleden in het voorjaar het Wii MotionPlus-accessoire aankondigde, stelde ik Nintendo een project met de naam Haunted Tower voor. Je versloeg monsters buiten het scherm, waardoor de woonkamer het strijdtoneel werd.
Ja. Net voordat Nonaka en de anderen met ons kwamen praten, wisten we in vijf dagen een prototype te maken van Trigger Twist. En ze vonden het leuk! Nonaka vertelde dat hij ons om een schietspel wilde vragen dus we zaten op één lijn. Ik was blij en had het gevoel of ik een homerun had geslagen met alle honken bezet!
Met videogames veranderen de dingen altijd enorm als je het nog één keer probeert. Zelfs in de competitieve omgeving die we dit keer gebruikten was dit een klassiek voorbeeld van iets wat gebeurt door tot op het laatste moment door te zetten. Het is een interessant verhaal. Taniguchi, hoe verliep jouw werk bij Vanpool?
We bedachten allerlei ideeën voordat we een prototype maakten. Maar we bedachten alleen maar vreemde dingen – iets waar we wel vaker last van hebben. In één spel gebruikte je de Wii-afstandsbediening Plus om een slang te bezweren, dus als je erop speelde, kwam er een cobra omhoog die met de muziek mee bewoog. In een ander spel gebruikte je de Wii-afstandsbediening (Plus)?als stok, om ervoor te zorgen dat lieveheersbeestjes niet wegvlogen... (lacht).
Ze leken me interessant toen ik erover hoorde, maar Vanpool stapte van die ideeën af voordat ze ze voorstelden aan Nintendo.